Hollandgevoel in Stockholm! - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Leoniek Janssen Steenberg - WaarBenJij.nu Hollandgevoel in Stockholm! - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Leoniek Janssen Steenberg - WaarBenJij.nu

Hollandgevoel in Stockholm!

Door: Leoniek

Blijf op de hoogte en volg Leoniek

27 April 2014 | Zweden, Stockholm

Hej,

(dat zegt iedereen hier om elkaar te begroeten… weer een stukje meer geïntegreerd)

Op tweede paasdag ben ik ’s ochtends wezen hardlopen alleen een beetje verder dan gedacht, want ergens ben ik de weg kwijt geraakt. ’s Middags heb ik nog even heerlijk in het zonnetje van een cappuccino en een Zweedse lekkernij genoten.

De rest van de week heb ik me verder ingelezen bij de ambassade. Woensdagavond was het leuk om opa en oma te spreken via skype, ik ben trots op jullie dat jullie dit toch maar weer doen!

Vrijdag aan het eind van de middag hebben we een afscheidsborrel gehad van een medewerker van het bureau voor toerisme wat ook in het ambassade gebouw gevestigd is. Dat was erg gezellig en ik heb toen ook weer wat mensen leren kennen. Zelfs nog iemand die de Kikvorsch kende (discotheek in Altforst). Hij bleek zelf uit Ravenstein te komen en toen hij jong was gingen zijn vrienden naar Altforst om daar te gaan stappen, altijd raar als je in het buitenland mensen tegen komt die Altforst kennen. ’s Avonds ben ik weer naar een drop-in salsa class geweest en ben daarna nog even blijven (kizomba en salsa) dansen.

Gisterochtend heb ik de burgerlijke huistaken gedaan (wassen, stofzuigen en boodschappen halen) en daarna ben ik heerlijk met wat tijdschriften een kop cappuccino en een muffin op ons eigen terras gaan zitten en heb ik genoten van de zon! Onverwachts kwam er nog een groep Nederlanders langs die dachten dat gisteren het Koningsfeest ook hier in Stockholm gevierd zou worden.

Maar vandaag op de verjaardag van onze koning Willem-Alexander is ook hier de oranjegekte los geslagen. De Hollandse Club Stockholm en dé Nederlandse School Stockholm organiseerden samen met de Nederlandse Ambassade een Oranjefeest voor jong en oud met vanochtend een programma voor de kinderen, met voorbereiding van een liedje dat ze voor de ambassadeur gezongen hebben. Ook waren er koningsspelletjes, een vrijmarkt voor de kinderen, poffertjes, bitterballen, haring en oranjebitter natuurlijk! Het was erg leuk zeker met dit mooie weer! Ik heb weer wat mensen ontmoet en wellicht kan ik er de komende maanden nog wat leuks mee gaan doen. Zie de nieuwe foto’s!

Allemaal nog een fijne zondagavond!

Groetjes, Leoniek

  • 27 April 2014 - 20:28

    Belinda:

    Hej! Lieve Leo, ook daar in Stockholm vermaak jij je goed! Heel leuk en mooi geschreven!
    Lekker van genieten! En alvast een fijne werkweek!
    Liefs, Jeroen en Belinda

  • 27 April 2014 - 21:44

    Britt:

    Lieve Leo,
    Erg leuk om te lezen dat je al zo actief bent en het zo naar je zin hebt!
    Lekker genieten en ik spreek je snel.
    Liefs, Britt

  • 08 Mei 2014 - 12:54

    Karlijn:

    Leuk om te lezen Leoniek:)
    Zo te zien vermaak je je goed.
    Is het werk ook leuk?

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leoniek

Actief sinds 13 April 2014
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 8653

Voorgaande reizen:

12 April 2014 - 12 September 2014

Stage Nederlandse Ambassade Stockholm

Landen bezocht: