Ik ben gearriveerd! - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Leoniek Janssen Steenberg - WaarBenJij.nu Ik ben gearriveerd! - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Leoniek Janssen Steenberg - WaarBenJij.nu

Ik ben gearriveerd!

Blijf op de hoogte en volg Leoniek

13 April 2014 | Zweden, Stockholm

Hallo allemaal,

Na al die drukte van de afgelopen periode was ik er nog niet aan toe gekomen maar bij deze toch een blog om mijn ervaringen bij te houden en met het thuisfront te kunnen delen.

Gister ben ik vanaf Amsterdam naar Stockholm gevlogen, ik heb een goede vlucht gehad. Daarna ben ik met de bus naar Stockholm Centraal Station gegaan en daar heb ik een kaart gekocht om met de metro en bus te kunnen reizen. En ja hoor daar was het al raak, ik werd in het Zweeds aangesproken in de overtuiging dat ik ook Zweeds ben met mijn blonde lokken.. maar nee helaas ze zullen toch echt in het Engels met me moeten communiceren. Vervolgens ben ik met de metro naar de halte in de buurt van de ambassade gegaan. Bij de ambassade werd ik opgewacht door de vervangend ambassadeur. Zij heeft me naar mijn appartement gebracht en me de wijk laten zien. Daarna hebben we nog wat in een cafétje gedronken. Ik ben weer terug naar mijn appartement gegaan, heb mijn koffer uitgepakt en ben even wat in de wijk gaan eten en ben nog boodschappen gaan doen. Toen was ik helemaal op, ben terug naar mijn stekkie gegaan en ben al vrij snel gaan slapen.

Vanochtend heb ik even uitgeslapen en ben daarna een rondje gaan hardlopen. Vervolgens ben ik na me opgefrist te hebben naar een supermarkt en een bakkertje geweest om o.a. vers brood te halen! Ik was goed en wel thuis toen ik een berichtje kreeg of ik het leuk vond om mee koffie te gaan drinken en natuurlijk vind ik dat gezellig. Hoe meer mensen ik leer kennen, hoe leuker. Daarvan ben ik net terug, zo direct koken en dan vanavond heerlijk met een boek op de bank want daar ben ik al een hele lange tijd niet meer aan toe gekomen!

Morgen begint mijn eerste stagedag, ik ben zeer benieuwd en laat alle indrukken op me af komen.

Hälsningar,
Leoniek

  • 13 April 2014 - 22:53

    Wilma:

    Hoi Leoniek,
    Heel veel succes morgen op je eerste stagedag! Maak er wat moois van!
    Groetjes van ons allemaal.

  • 14 April 2014 - 07:14

    Fay:

    Heel veel plezier Leo!
    Geniet ervan!

  • 14 April 2014 - 11:04

    A.J.v.d.Heijden:

    Hallo Leoniek,

    Wij zijn blij dat je goed aangekomen bent,na een prettige vlucht.
    Hoe gaat het met je?
    Geniet van deze tijd in zweden.
    Met oma gaat het steeds beter.
    Groetjes van ons samen,
    bye,bye, oma en opa.

  • 14 April 2014 - 12:52

    Ela:

    Hallo Leoniek,

    Heel veel plezier en natuurlijk werkervaring voor de komende maanden.
    Maak er een mooie tijd van, en zeker ook gaan genieten van al het moois wat Zweden te bieden heeft.

  • 14 April 2014 - 13:41

    Heidy:

    Dag Leoniek!
    Leuk dat ik ook je blog-adres heb zodat ik je mooi kan volgen!
    Ik lees dat je een goede reis heb gehad en al best al een beetje gesettled bent! Je bent natuurlijk ook al best wat ervaring met al je buitenlandse reizen en stages!
    Ik wens je een hele mooie tijd en een succesvolle stage. Ik blijf je volgen...
    Groetjes van Heidy

  • 14 April 2014 - 18:40

    Belinda:

    Welkom in Stockholm lieve Leo!
    Geniet ervan en natuurlijk heel veel succes en werkplezier bij de ambassade!
    Liefs, Jeroen en Belinda

  • 14 April 2014 - 20:50

    Marian:

    Dag Leoniek,
    Wij wensen jou een super fijne tijd in Zweden. Leuk om je ervaringen en belevenissen te volgen.
    Groeten Marian

  • 15 April 2014 - 21:33

    Danielle :

    Lieve Leoniek,

    Super dat ik je op deze manier kan volgen ;-))
    Veel succes en vooral veel plezier in Zweden.

    Liefs Daan

  • 18 April 2014 - 21:29

    Gonny Van Der Heijden:

    Hoi lieve Leoniek,

    Alweer bijna een week in Zweden, wat gaat het snel. Wij lezen dat je al aardig de weg weet. Hoe is je eerste stage week verlopen? Gelukkig komt het paasweekend eraan en kun alle nieuwe imressies Lekker laten bezinken.. Kun je heerlijk verder in een spannend boek of zomaar lekker op een terras. Wij wensen jou fijne paasdagen en natuurlijk een hele fijne stage periode.

    Liefs Gonny en John

  • 20 April 2014 - 08:19

    De Heidebloempjes:

    Goedemorgen Leoniek,

    op de 1e plaats een zalig Pasen.
    Hoe is de eerste week in Stockholm verlopen?

    Du groetuh vanaf ut Hoog in Oafere

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leoniek

Actief sinds 13 April 2014
Verslag gelezen: 645
Totaal aantal bezoekers 8645

Voorgaande reizen:

12 April 2014 - 12 September 2014

Stage Nederlandse Ambassade Stockholm

Landen bezocht: