De eerste week van mijn nieuwe avontuur! - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Leoniek Janssen Steenberg - WaarBenJij.nu De eerste week van mijn nieuwe avontuur! - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Leoniek Janssen Steenberg - WaarBenJij.nu

De eerste week van mijn nieuwe avontuur!

Door: Leoniek

Blijf op de hoogte en volg Leoniek

20 April 2014 | Zweden, Stockholm

Hallo allemaal,

Fijne pasen! Mijn eerste weekje zit er al weer op hier in het zonnige Zweden. Wat is iedereen hier blij met een zonnetje want de winters zijn erg donker. Iedereen zegt dan ook je komt hier in de perfecte tijd, dus ik ga maar eens goed genieten van de bomen die in bloei staan en de heerlijke zon die op al het water ketst!

Maandag was mijn eerste stagedag, ik heb toen kennis gemaakt met mijn collega’s en me in het overleg voorgesteld. Er werken hier Nederlanders (meeste geëmigreerd) en Zweden, op één na spreekt iedereen Nederlands. De collega’s zijn allemaal even hartelijk en geïnteresseerd. Aangezien de medewerkster die mij inhoudelijk gaat begeleiden ziek was heb ik me nog niet echt kunnen verdiepen in hoe mijn stage er inhoudelijk uit gaat zien maar daar gaan we volgende week mee aan de slag. Om jullie een idee te geven waarom ik hier ben heb ik de volgende links: http://www.youtube.com/watch?v=mq5UY2KeXNA
http://www.youtube.com/watch?v=jB2hj5LjdFs. Nederland en Zweden vieren dus dit jaar hun 400 jarige vriendschap en daar mag ik in ieder geval een financieel-economisch seminar voor gaan organiseren. De werkweek was maar kort, op woensdag aan het einde van de middag heb ik namelijk al paasvakantie gekregen tot en met maandag.

Maar dit is voor mij de ideale gelegenheid om Stockholm te gaan verkennen en mensen te leren kennen. Op woensdagavond ben ik dan ook al direct naar een salsadansschool gegaan omdat ik graag salsa LA style wil leren dansen. Er waren drop-in classes, wat inhoudt dat iedereen mag komen en je wordt vervolgens ingedeeld in 4-niveau’s. Ik heb het nog nooit zo druk bij een dansschool gezien. Er werd leuk lesgegeven, daarna ben ik nog even gebleven om wat te dansen. Omdat de mensen je hier uit zichzelf niet zo snel aan zullen spreken en ik wel direct ben spreek ik de mensen zelf maar aan. Zo ook bij een dansleraar, hij bleek heel toevallig ook uit Nederland te komen en hij was in de tien jaar dat hij hier woont nog nooit een Nederlander bij de dansschool tegen gekomen dus dat gaf meteen aanleiding tot een gesprekje. Leuk dat je toch overal weer Nederlanders tegen komt.

Donderdagochtend ben ik wezen hardlopen om weer een ander eilandje beter te leren kennen (Stockholm bestaat uit verscheidene eilandjes). Ik kwam bij toeval plekken tegen waar ik vorig jaar ook met de studiereis ben geweest dus die heb ik ’s middags nog eens opgezocht. Het was lekker weer en het stadscentrum is goed lopend bereikbaar dus daar ben ik dan ook heen gegaan. Ik heb een Zweedse simkaart gekocht zodat ik ook bereikbaar ben als ik Zweedse vrienden krijg haha. Dat gaat vast snel gebeuren. Ook ben ik net zoals half Stockholm bij een vijver gaan zitten om van het zonnetje en een heerlijk ijsje te genieten. Vrijdag heb ik weer eens heerlijk uitgeslapen en ben hier ’s middags nog even boodschapjes wezen doen.

Gisterochtend heb ik de was gedaan en toen was het tijd voor mijn eerste Zweedse kizombaworkshopmiddag. Kizomba is een dans van de Portugese koloniën. Ik heb hier ook al twee workshops van in Nederland gevolgd. Het is voor mij de kans om te dansen en mensen te ontmoeten. Gisteravond heb ik daarvan ook een feestje gehad. Vanmiddag ben ik naar deel 2 van de workshop gegaan. Daarna ben ik met een cappuccino heerlijk in de zon gaan zitten in een park en heb ik rond gelopen om voor jullie een foto impressie te maken. Een leuke invulling van mijn paasweekend!

Klik op deze link om de foto’s te zien: http://www.mijnalbum.nl/Album=P6SG4CZR

Jullie nog veel plezier met paaseieren zoeken en gezellig eten met vrienden en familie!

Veel liefs vanuit Stockholm!

  • 20 April 2014 - 19:45

    Berry Janssen Steenberg-van Der Heijden:

    hoi meis,
    ook in Stockholm blijf je de bezige bij die je altijd bent! leuk om te lezen wat je allemaal doet. met de foto's die je gemaakt hebt, geef je ons een goed beeld van Stockholm: veel water, mooie gebouwen en gezelligheid, zeker in de vele parken die de stad rijk is!
    geniet van alles wat je ziet en beleeft. ik blijf jouw avonturen volgen.
    heel veel liefs van je moeder xxx

  • 20 April 2014 - 20:44

    Nicole:

    Lieve Leo! Leuk om te lezen (en te zien!) hoe het daar bij jou in Stockholm is. Geniet van de tijd daar! Veel plezier en succes!:-) xxxx

  • 21 April 2014 - 10:03

    Patricia:

    Hè Leoniek, ik ben blij dat je het naar je zin hebt. Mooie foto's hoor. Geniet ervan en we zullen je volgen. Groetjes de Heidebloempjes

  • 22 April 2014 - 20:18

    Gonny En John:

    Hoi Leoniek,

    Wij zien dat jij het goed naar je zin hebt. Al die mooie fotoos geven een aardige impressie van waar je bent en wat jou bezig houdt. Succes met de voorbereidingen van het 400-jarig bestaan tussen Zweden en Nederland.

    Groetjes John en Gonny

  • 24 April 2014 - 12:47

    Lynn:

    Vriendinnetje!

    Gaaaf joh! Volgens mij heb je het nu al ontzettend naar je zin! Super leukkk!!
    Geniet ervan!! Veel plezier en succes!

    xxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leoniek

Actief sinds 13 April 2014
Verslag gelezen: 513
Totaal aantal bezoekers 8643

Voorgaande reizen:

12 April 2014 - 12 September 2014

Stage Nederlandse Ambassade Stockholm

Landen bezocht: